"… Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο.”

Robert Fulghum

Διαχείρηση φόβου

Ο ΦΟΒΟΣ


Ο φόβος είναι ένα συναίσθημα που ταλαιπωρεί πολλές παιδικές ψυχούλες. Είναι ένα συναίσθημα έντονο στα παιδιά κυρίως γιατί αυτά δεν μπορούν να τον αντιμετωπίσουν. Μπορεί να εμφανιστεί ξαφνικά από κάτι που βίωσε το παιδί, από κάτι που είδε ή ακόμα να προέρθει από τη φαντασία του, η οποία είναι ικανή να πλάσει απίθανα σενάρια. 
Σε κάθε περίπτωση ο φόβος των παιδιών πρέπει να αντιμετωπίζεται με τρόπους δραστικούς και βιωματικούς ώστε να μην φρενάρει την υγιή ψυχική ανάπτυξη και την ευαίσθητη ιδιοσυγκρασία τους.

Πως δουλέψαμε στο νηπιαγωγείο
Στην αρχή έδειξα στα παιδιά μία εικόνα ενός παιδιού. Η αναγνώριση του συναισθήματος έγινε γρήγορα αφού όλοι φώναξαν ότι το παιδί φοβάται.
Γιατί φοβάται; 
* Είδε ένα φάντασμα
* Έμεινε μόνο του
* Είδε κακό όνειρο
* Είδε ένα φίδι
* Είδε ένα τέρας
* Γιατί βροντάει
* Είδε αράχνη και κατσαρίδες

Εξήγησα στα παιδιά ότι δεν είναι κακό να νιώθουμε φόβο. Πρέπει όμως να μάθουμε να τον διώχνουμε. Εσείς φοβάστε κάτι; τα ρώτησα.
Κάποια παιδιά μίλησαν για τον φόβο τους ,λίγο διστακτικά βέβαια.Κάποια άλλα ισχυρίστηκαν ότι δεν φοβούνται τίποτα. Ζήτησα από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τον φόβο τους σε ένα μακρόστενο χαρτί.  Όλα τα παιδιά τότε ζωγράφισαν αυτό που φοβούνται.
Αφού τον ζωγράφισαν, τους μίλησα για ένα κινέζικο έθιμο. Στην Κίνα λοιπόν πιστεύουν ότι υπάρχει ένας δράκος που παίρνει τους φόβους των παιδιών και τα παιδιά δεν φοβούνται πια. Θέλετε να ταϊσουμε τους φόβους σας στο δράκο; Έτσι και έγινε:









Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε άλλο για να διώξουμε τον φόβο μας;
Απαντήσεις των παιδιών:
* Να το πούμε στη μαμά και αυτή να μας αγκαλιάσει
* Να αγκαλιάσουμε το αρκουδάκι μας
* Να μετρήσουμε μέχρι το 10
*Να μετρήσουμε μέχρι το 3
* Να κλείσουμε τα μάτια μας και όταν θα τα ανοίξουμε ο φόβος μας θα έχει φύγει

ΑΣΠΙΔΕΣ ΤΟΥ ΘΑΡΡΟΥΣ
Φτιάξαμε τις ασπίδες του θάρρους και ζωγραφίσαμε τι μπορούμε να κάνουμε έτσι ώστε να διώξουμε τον φόβο μας.



ΙΔΕΑ ΑΠΟ : http://34nipatras.blogspot.gr/








28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΧ. ΧΡΟΝΙΑΣ 2016-2017

Για να κατανοήσουν καλύτερα τα παιδιά τα γεγονότα του '40, διαβάσαμε το παραμύθι της Γαλατείας Σουρέλη " Σαν παραμύθι"


Στη συνέχεια βρήκαμε στο χάρτη της Ελλάδος την Πίνδο και γνωρίσαμε τους αρχηγούς των τριών χωρών, της Ελλάδας , της Ιταλίας και της Γερμανίας. 
Μέσα από πλούσιο φωτογραφικό υλικό, μιλήσαμε για τα συναισθήματα των ανθρώπων, για των ρόλο των γυναικών στον αγώνα, για τις έννοιες ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟ.

Γράψαμε τη λέξη ΟΧΙ στον πίνακα

Τα καδράκια μας για το σκηνικό της γιορτής μας




Ζωγραφίσαμε τα γεγονότα




Δραματοποιήσαμε το παραμύθι της Γαλατείας Σουρέλη

 Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας γίγαντας κι ένας  νάνος. 'Ενας μεγάλος γίγαντας, τόσο μεγάλος όσο σαράντα εκατομμύρια άνθρωποι μαζί. Τον ίδιο καιρό κάπου κοντά στο γίγαντα, ζούσε ένας νάνος, ένας μικρός χαρούμενος νάνος. Νάνος και γίγαντας ζούσαν ο καθένας στον τόπο τους χωρίς να ενοχλεί ο ένας τον άλλον. Τους χώριζε άλλωστε ένα τεράστιο αυλάκι, μια θάλασσα. Ζούσαν ευτυχισμένοι… Και περνούσε ο καιρός.




 Ο νάνος κοίταζε τη δουλειά του και ο γίγαντας τη δικιά του και ζούσαν αγαπημένοι… Ένα πρωί όμως ο γίγαντας φόρεσε ένα περίεργο καπέλο και μια πιο περίεργη στολή και με ένα πήδημα βρέθηκε στην πόρτα του μικρού νάνου και βάζοντάς του μια λόγχη μπροστά στην κοιλιά του είπε: «Ήρθα να σου πάρω το σπίτι, παραδώσου!» Ο νάνος στην αρχή το πέρασε για χωρατό. «Κοίτα χωρατατζής που είναι ο γείτονας!» σκέφτηκε. Και φέρνοντας στο νου του το γνωστό χαιρετισμό, του φώναξε: «Γεια σου γείτονα χωρατατζή!» Ο γίγαντας όμως δεν καταλάβαινε πια από τέτοια. Πίεσε τη λόγχη πάνω στην κοιλιά του και του ξαναφώναξε με άγρια φωνή: «Παραδώσου είπα» 

Και φέρνοντας στο νου του το γνωστό χαιρετισμό, του φώναξε: «Γεια σου γείτονα χωρατατζή!» Ο γίγαντας όμως δεν καταλάβαινε πια από τέτοια. Πίεσε τη λόγχη πάνω στην κοιλιά του και του ξαναφώναξε με άγρια φωνή: «Παραδώσου είπα» 




Τότε ο μικρός νάνος κατάλαβε ότι δεν αστειευόταν ο γίγαντας και χωρίς κανένα φόβο του είπε: «Όχι, δεν παραδίνομαι.» Αμέσως έτρεξε στο μικρό καλύβι του και σε λίγο ξαναγύρισε κρατώντας μια σφεντόνα και στάθηκε μπροστά στο γίγαντα.


 Ο μεγάλος γίγαντας τα 'χασε για λίγο και αμέσως όρμησε επάνω στο μικρό νάνο. Έγινε όμως κάτι το απίστευτο ο μικρός νάνος νίκησε το μεγάλο γίγαντα κι έτσι ο γίγαντας με κατεβασμένο το κεφάλι το έβαλε στα πόδια. 

 Έτσι κι οι Έλληνες του Σαράντα, όπως ο μικρός νάνος του παραμυθιού, όταν η Ιταλία ζήτησε να της παραδώσουν τη χώρα τους, απάντησαν όπως κι εκείνος με ένα θαρραλέο και αποφασιστικό: ΟΧΙ και αφού πολέμησαν παλικαρίσια πάνω στις βουνοκορφές νίκησαν τους Ιταλούς κι έτσι η πατρίδα μας είναι ελεύθερη.


Ζωγραφίσαμε το παραμύθι





Συγχαρητήρια στα παιδάκια μου!!!!!!


(Ευχαριστώ πολύ  την Θούλη Γεωργουλίδου για τις φωτογραφίες της γιορτής  και της Παρέλασης)

Ο μπερδεμένος χαμαιλέοντας


Κατά την ενασχόλησή μας με τα ζώα, και παρατηρώντας διάφορες εικόνες, μας έκανε εντύπωση ένα ζωάκι που είχε τα χρώματα του ουράνιου τόξου.
Η εικόνα ήταν αυτή:



Κυρία είναι σαύρα; Ή μήπως είναι δράκος;
Είναι ένας χαμαιλέοντας τους εξήγησα. Δύσκολη λέξη..... Την είπαμε φωναχτά όλοι μαζί, την χτυπήσαμε και παλαμάκια (το κάνουμε πάντα όταν μαθαίνουμε καινούργιες δύσκολες λέξεις) και
αποφασίσαμε να ψάξουμε στο διαδίκτυο , να βρούμε πληροφορίες για το ζωάκι  αυτό.
Γράψαμε τη λέξη ΧΑΜΑΙΛΕΟΝΤΑΣ στην μηχανη αναζήτησης google και πατήσαμε ΕΙΚΟΝΕΣ. Πο, πο πόσοι χαμαιλέοντες!!!!
Μαζέψαμε τις εξής πληροφορίες


Ο Χαμαιλέοντας είναι ένα ερπετό που έχει την ικανότητα να αλλάζει χρώμα ανάλογα με τον περιβάλλον του.Τα ειδικά κύτταρα του οργανισμού του, του επιτρέπουν να είναι καμουφλαρισμένος, για μία σχεδόν ολόκληρη ημέρα. Ο χαμαιλέοντας δεν γίνεται το ίδιο χρώμα με την επιφάνεια που αγγίζει, αλλά αλλάζει χρώμα έτσι ώστε να φαίνεται σαν το φύλλωμα.



 Ο Χαμαιλέοντας διαθέτει μακριά ουρά, εξογκωμένα μάτια κινούμενα ανεξάρτητα το ένα από το άλλο.
 Πολλά έχουν στο κεφάλι  ρινικές προεξοχές ή κέρατο. Μερικοί χαμαιλέοντες έχουν ένα λοφίο από μικρά καρφιά που εκτείνονται κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης.

Όλοι οι χαμαιλέοντες είναι κυρίως εντομοφάγοι . Η τεράστια και κολλώδης γλώσσα του, το βοηθά να πιάνει έντομα. Μένει ακίνητος περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή για να εκτινάξει τη γλώσσα του όπου ένα άτυχο έντομο θα κολλήσει πάνω της. Βρίσκεται συνήθως πάνω στα δέντρα, έτσι, τις περισσότερες φορές είναι πράσινος. Δεν χρειάζεται να πίνει νερό γιατί πίνει τους χυμούς από τα έντομα που τρώει. Πιστεύεται ότι η γλώσσα τους είναι μία και μισή έως δύο φορές το μήκος του σώματός τους.


Διαβάσαμε το καταπληκτικό παραμύθι του Eric Carle:
 Ο μπερδεμένος χαμαιλέοντας:
( The mixed up chameleon)

Πατήστε έδω και διαβάστε το παραμύθι όπως το μετέφρασα.

Το είδαμε και στο youtube
 

 Τι παράξενο ζώο που έγινε ο χαμαιλέοντας...
Το συναρμολογήσαμε:


Βάλαμε τις εικόνες στη σειρά και είπαμε την ιστορία



Σε φύλλο εργασίας σχηματίσαμε τη σωστή διαδρομή ανάλογα με τη σειρά των ζώων που μεταμορφώθηκε ο χαμαιλέοντας


 Φτιάξαμε τον δικό μας μπερδεμένο χαμαιλέοντα ζωγραφίζοντας ο κάθε ένας ένα κομμάτι από κάθε ζώο. Στο τέλος το συναρμολογήσαμε.
 Τα καταφέραμε!!!!


 Συζητήσαμε για το πάθημα του χαμαιλέοντα και οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα ότι πρέπει να αγαπάμε τον εαυτό μας έτσι όπως είναι!!! 
Κάθε άνθρωπός είναι διαφορετικός και έχει διάφορα χαρίσματα. Παρότρυνα τα παιδιά να μιλήσουν για τον εαυτό τους για πράγματα που νομίζουν ότι κάνουν καλά και που τους αρέσουν στον εαυτό τους.




Ενθουσιαστήκαμε τόσο πολύ με το παραμύθι και με την ιδέα της μεταμόρφωσης και φτιάξαμε τις δικές μας ιστορίες με μπερδεμένα ζωάκια.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ






ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ!!!!!!!

Και λίγα μαθηματικά:
Ο χαμαιλέοντας πεινάει! Μπορείς να τον ταϊσεις τόσες μύγες όσες λέει ο αριθμός;




Ο χαμαιλέοντας ήταν και μία πολύ καλή αφορμή να ασχοληθούμε με τα χρώματα. Έδειξα στα παιδιά χαμαιλέοντες σε διάφορα χρώματα:


Που μπορεί να κάθεται ο χαμαιλέοντας και έγινε κόκκινος, κίτρινος, μαύρος κ.ο.κ.

Μερικές από τις απαντήσεις των παιδιών:
Είναι κόκκινος γιατί κάθεται πάνω σε ένα κόκκινο μήλο.
Είναι κίτρινος γιατί κάθεται πάνω στον ήλιο.
Είναι πράσινος γιατί κάθεται πάνω στο χόρτο.
Είναι μπλε γιατί κάθεται πάνω στο παντελόνι της κυρίας.
Είναι μαύρος γιατί κάθεται πάνω στον υπολογιστή.
Είναι πορτοκαλί γιατί κάθεται πάνω σε ένα πορτοκάλι.
Είναι γκρι γιατί κάθεται πάνω στην πόρτα του Νηπιαγωγείου.
Είναι καφέ γιατί στέκεται μπροστά από ένα δέντρο.
Είναι άσπρος γιατί περπατάει στο χιόνι.
Είναι ροζ γιατί κάθεται πάνω σε ένα ροζ λουλούδι.
Είναι μοβ γιατί κάθεται πάνω σε μία μελιτζάνα.

Μάθαμε ότι τα βασικά χρώματα είναι το κόκκινο , το μπλε, και το κίτρινο.
Κάναμε και μίξεις για να δούμε πως δημιουργούνται τα υπόλοιπα χρώματα.
Μίξεις με τα βασικά χρώματα, και μίξεις με το άσπρο χρώμα:



Στο τέλος κάναμε και μία κατασκευή (ιδέα από το διαδίκτυο)




Χρωματίσαμε το ένα πιάτο με διάφορα χρώματα.
Στο δεύτερο πιάτο χάραξα ένα χαμαιλέοντα. Ενώσαμε τα δύο πιάτα με ένα διπλόκαρφο και κολλήσαμε ένα κλαδί και ένα φύλλο. Γυρνάμε το πάνω πιάτο και φαίνεται να περπατάει ο χαμαιλέοντας και να αλλάζει χρώμα.

Μπορείτε να δείτε όλοι τη διαδικασία στο παρακάτω βίντεο από όπου πήρα και την ιδέα:


Ένα βιβλίο τόσες δραστηριότητες!!! 
Εμείς περάσαμε υπέροχα!!!!

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αγαπημένα ιστολόγια