"… Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο.”

Robert Fulghum

Χαρταετοί

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και του σχεδίου δράσης του σχολείου μας με τίτλο " Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω" αποφασίσαμε να φτιάξουμε τους χαρταετούς μας με σύνθημα "ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ , ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ".

 Γνωρίσαμε πίνακες του πολύ γνωστού ζωγράφου   Keith Haring .

Ο Κιθ Άλλεν Χάρινγκ ήταν Αμερικανός καλλιτέχνης της Ποπ αρτ και ακτιβιστής που έγινε ευρέως γνωστός από τα γκράφιτι που δημιούργησε στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του 1980. Μέσω των έργων του άσκησε κοινωνικό ακτιβισμό.Στη δεκαετία του 1980, οι εικόνες καρτούν του Keith Haring ήταν παντού – από τα μπλουζάκια και τους δρόμους της Νέας Υόρκης μέχρι τις γκαλερί τέχνης σε όλο τον κόσμο. Οι φιγούρες του με τους χορευτές, τις καρδιές, τα μωρά και τα σκυλιά παραμένουν μοτίβα της ποπ κουλτούρας. Τώρα, η τέχνη του και ο ακτιβισμός του παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Μουσείο Broad, στο Λος Άντζελες.                      (Πηγή Wikipedia )

Ανάμεσα σε διάφορους πίνακες τα παιδιά έπρεπε να βρουν αυτόν που απεικόνιζε την φιλία. Τον βρήκαν και τον ζωγράφισαν σε ότι χρώμα ήθελαν. Τον κόλλησαν στον χαρταετό τους. 




 Από την πίσω μεριά 








Καλή Καθαρά Δευτέρα με υγεία!
Καλά Κούλουμα! 



Stop στη βία και τον σχολικό εκφοβισμό

Ευαισθητοποίηση των παιδιών στο φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Μου τσαλακώνεις την καρδιά μου όταν.....

Εξηγήσαμε στα παιδιά πως όταν πληγώνουμε τον άλλον είναι σαν να του τσαλακώνουμε την καρδιά. Κάθε παιδί έκοψε μία κόκκινη καρδιά. Πάνω στην καρδιά έγραψε το όνομά του. Ρωτήσαμε κάθε παιδί πότε πληγώνετε, πότε νιώθει άσχημα σαν να τσαλακώνετε η καρδιά του. Ότι μας είπε το γράψαμε πάνω στην καρδιά. Κάθε παιδί τσαλάκωσε την καρδιά του. Μπορεί να ξαναγίνει όπως ήταν πριν; Τα παιδιά προσπάθησαν να την ισιώσουν. ΟΧΙ, δεν μπορεί να γίνει όπως ήταν πριν.

Με την δραστηριότητα αυτή , θέλουμε να καταλάβουν τα παιδιά, πως όταν κοροϊδεύουμε, χτυπάμε και γενικά όταν δείχνουμε βίαιη συμπεριφορά σε κάποιον άλλο του τσαλακώνουμε την καρδιά και ποτέ δεν θα μπορέσει η καρδιά να γίνει όπως ήταν πριν. 

Εναλλαγή ρόλων Θύτης - Θύμα


Μου τσαλακώνεις την καρδιά μου όταν....


Ομαδική εργασία 
Μπαίνω στη θέση του άλλου, δεν κάνω στον άλλο αυτό που δεν θέλω να μου κάνουν
Υπογράψαμε το συμβόλαιο της φιλίας και της καλοσύνης

Τι κάνουμε για να αποφύγουμε μία βίαιη συμπεριφορά στο σχολείο;
Μαθαίνουμε στα παιδιά 5 βήματα- 5 δάχτυλα για να μάθουν να διαχειρίζονται βίαιες συμπεριφορές στο σχολείο.

Τα 5 βήματα  είναι:
1. ΑΓΝΟΩ
2. ΖΗΤΩ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ
3. ΦΩΝΑΖΩ ΔΥΝΑΤΑ : ΣΤΑΜΑΤΑ!!
4. ΦΕΥΓΩ ΜΑΚΡΙΑ  και
5. ΤΟ ΛΕΩ ΣΤΗ/Ο  ΔΑΣΚΑΛΑ/Ο ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ

Επικοινωνούμε στα παιδιά ότι όταν η βία απέναντί μας είναι σωματική και μας πονάει , τότε το λέμε κατευθείαν στη δασκάλα ή στο δάσκαλο και παραλείπουμε τα 4 πρώτα βήματα.

Φύλλο εργασίας που χρησιμοποιήσαμε:




Η αφίσα και το βίντεο που δημιουργήσαμε σε συνεργασία με την συνάδελφο Παναγιώτα Καραγιάννη για τη σχολική δράση του χαμόγελου του παιδιού ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ:



Συμμετέχουμε επίσης με τις ίδιες δράσεις στο 9ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού που διοργανώνει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας στις 4-5-6 Μαρτίου 2024.

ΛΕΜΕ STOP ΣΤΗ ΒΙΑ


Το υλικό που δημιούργησα μπορείτε να το κατεβάσετε πατώντας στους παρακάτω συνδέσμους:

ΕΙΚΟΝΕΣ ΜΕ ΒΙΑΙΗ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 

ΑΦΙΣΕΣ 5 ΒΗΜΑΤΑ- ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ







Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αγαπημένα ιστολόγια