"… Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο.”

Robert Fulghum

Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο Νηπιαγωγείο (Εργαστήριο 4 & 5)

 4ο Εργαστήριο: ΥΓΙΕΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ- ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ

Στόχοι: - Να μάθουν τα παιδιά να αξιολογούν και να κρίνουν αυτό που είναι καλό από αυτό που είναι κακό

- Ενίσχυση της κριτικής σκέψης

- Εκμάθηση υγιών συνηθειών

Στο σημερινό εργαστήριο ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα μίλησαν στα παιδιά για τις υγιείς και μη υγιείς συνήθειες. Στην αρχή ρώτησαν τα παιδιά αν γνωρίζουν κάποια υγιή και κάποια μη υγιή συνήθεια και καταγράψαμε τις ιδέες τους(καταιγισμός ιδεών). Ζωγράφισαν στο χαρτί μία υγιή και μία μη υγιή συνήθεια και συζητήσαμε στην ομάδα στο μαγικό μας κύκλο.

Δραστηριότητα 1η:

Οι δύο φίλοι έβγαλαν από το μαγικό κουτί, εικόνες με υγιείς και μη υγιείς συνήθειες, τις μοίρασαν στα παιδιά και τα παιδιά έπρεπε να σκεφτούν και να χωρίσουν τις εικόνες σε υγιείς και μη υγιείς:



Δραστηριότητα 2η:   "Ψάρεμα υγιών συνηθειών"
Ο Πυξιδούλης έβγαλε μέσα από το κουτί ψαράκια από χαρτόνι με υγιείς και μη υγιείς συνήθειες. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και με τη σειρά ψάρευαν ψαράκια. Αν το ψαράκι είχε υγιή συνήθεια το κρατούσαν, ενώ αν έδειχνε μη υγιή συνήθεια το έριχναν πίσω στη λίμνη.


Το διασκέδασαν και το παίζουν και το πρωί στις ελεύθερες δραστηριότητες.

Δραστηριότητα 3η:
Στη συνέχεια αποφασίσαμε να κάνουμε μία ομαδική εργασία να την κρεμάσουμε στην τάξη για να θυμόμαστε τις υγιείς συνήθειες.  
Το αποτέλεσμα ήταν αυτό:
Ο ΚΗΠΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΥΓΙΕΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ




Φύλλα αξιολόγησης:




Συμπληρωματικές δραστηριότητες
Την επόμενη μέρα την ώρα του εργαστηρίου βρήκαμε ένα γράμμα που είχε αποστολέα τον Πυξιδούλη και την Πυξιδούλα. Το ανοίξαμε με αγωνία και το διαβάσαμε:
Είχαμε να εκτελέσουμε μία αποστολή:

Πως ήξεραν οι δυο μας φίλοι ότι είχαμε συγκεντρώσει τόσα φθινοπωρινά φρούτα;

Και ξεκινήσαμε:
1. Μετρήσαμε όλα τα φρούτα:

2.Φτιάξαμε μοτίβα με δύο φρούτα που διαλέξαμε:

3. Δοκιμάσαμε τα φρούτα και καταγράψαμε ποιο φρούτο μας άρεσε περισσότερο:



Βασιλιάς των φρούτων της ομάδας μας αναδείχθηκε το ΜΗΛΟ.

4. Φτιάξαμε και γευτήκαμε νόστιμα φρουτοσουβλάκια:



Τέλος, ζωγραφίσαμε τι μας άρεσε περισσότερο από αυτή την σούπερ φρουτοζουμερή μέρα και μιλήσαμε γι' αυτό στην επόμενη συνάντηση με τον Πυξιδούλη και την Πυξιδούλα:

Παράλληλες δραστηριότητες και κατασκευές:

Στην ώρα των Αγγλικών , δοκιμάσαμε μήλα: κόκκινα, κίτρινα και πράσινα (γλυκό-ξυνό)

Τυπώματα με μήλα:




Καφάσια με μήλα (σειροθέτηση από το μικρότερο στο μεγαλύτερο ή αντίστροφα):

Εσείς ποια μήλα θα αγοράζατε;

Επίσης σε συνεργασία με το δάσκαλο Αγγλικών φτιάξαμε μαζί με τα παιδιά μία νόστιμη μηλόπιτα:






Για να δούμε ποιος θυμάται την συνταγή:


Και στην γωνιά της γραφής όποιος ήθελε μπορούσε να αντιγράψει την συνταγή:


-Τέλος 4ου Εργαστηρίου-


5ο Εργαστήριο: "ΥΓΙΕΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ - ΖΩ ΜΕ ΥΓΕΙΑ"

Πυξιδούλα: Γεια σας παιδιά! Σήμερα θα παίξουμε ένα παιχνίδι. Το παιχνίδι που θα παίξουμε λέγεται "παντομίμα". Γνωρίζετε μήπως αυτό το παιχνίδι;

Μερικά παιδιά είπαν ότι πρέπει να μαντεύουμε αυτό που κάνει κάποιος.

Πυξιδούλης: Πολύ σωστά! Ένα παιδί που θα είναι ο "ηθοποιός" θα πρέπει να κάνει κάτι χωρίς να μιλάει, μόνο με κινήσεις και οι υπόλοιποι θα πρέπει να μαντέψουν τι κάνει. Θα δείχνουμε στον ηθοποιό μία εικόνα κι αυτός θα πρέπει να δείξει αυτό που βλέπει στα άλλα παιδιά μόνο με κινήσεις. Μετά θα πρέπει να πείτε αν αυτό που κάνει είναι κάτι που βοηθά η κάτι που βλάπτει.
Αφού κατάλαβαν όλα τα παιδιά τη διαδικασία, ξεκινήσαμε. Τα πήγαν πολύ καλά όλοι και διασκέδασαν. 
Οι κάρτες που χρησιμοποιήσαμε:



Πυξιδούλης - Πυξιδούλα: "Γεια σας παιδιά θα τα πούμε σύντομα πάλι! Περάσαμε υπέροχα στην σούπερ πυξιδοομάδα σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αγαπημένα ιστολόγια