"… Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο.”

Robert Fulghum

Οι 5 κοτούλες φυτεύουν σιτάρι

ΟΙ 5 ΚΟΤΟΥΛΕΣ ΦΥΤΕΥΟΥΝ ΣΙΤΑΡΙ
(Ένα παραμύθι- πείραμα για τις συνθήκες ανάπτυξης του φυτού)


Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα αγρόκτημα ζούσαν 5 όμορφες κοτούλες, μία κόκκινη, μία κίτρινη, μία καφέ, μία άσπρη και μια μαύρη.. Μια μέρα εκεί γύρω που τριγυρνούσαν βρήκαν λίγο σιτάρι.
-Να το σπείρουμε για να έχουμε περισσότερο σκέφτηκαν. Αφού το μοίρασαν πήραν από ένα ίδιο γλαστράκι και ξεκίνησαν το φύτεμα. Όλες έβαλαν χώμα στο γλαστράκι τους και έσπειραν το σιτάρι.
Η κίτρινη κοτούλα είπε: - Εγώ θα το ποτίσω και θα το βάλω δίπλα στο παράθυρο μέσα στο σπίτι. Πότισε το σιτάρι της και έβαλε το γλαστράκι στο περβάζι του παραθύρου μέσα στο σπίτι.
Η κόκκινη κοτούλα είπε: -Α, εγώ θα το ποτίσω και θα το βάλω μέσα στο ντουλάπι για να μην μου το κλέψει κανείς. Έτσι και έκανε.
Η καφέ κοτούλα είπε: - Το δικό μου γλαστράκι θα το βάλω έξω από το σπίτι για να έχει αέρα. Αφού πότισε το σιτάρι, τοποθέτησε το γλαστράκι δίπλα στο παράθυρο έξω από το σπίτι.
Η άσπρη κοτούλα είπε: Το δικό μου, θα το βάλω μέσα στο ψυγείο γιατί νομίζω ότι εκεί θα μεγαλώσει γρηγορότερα. Πότισε το σιτάρι, έβαλε το γλαστράκι μέσα σε μια σακούλα και το τοποθέτησε στην πόρτα του ψυγείου.
Η μαύρη κοτούλα που ήταν και λίγο ξεχασιάρα, έβαλε το δικό της γλαστράκι με το σιτάρι πάνω, ψηλά στο ντουλάπι και ξέχασε να το ποτίσει.
Όλες οι κοτούλες έριχναν λίγο νερό στο σιτάρι τους κάθε δύο μέρες , εκτός από την μαύρη την ξεχασιάρα κοτούλα.
Τι νομίζετε ότι έγινε; Φύτρωσε το σιτάρι στις γλαστρούλες; Για να το μάθετε, κάντε ότι έκαναν οι κοτούλες και παρατηρήστε την εξέλιξη.
Καταγράψτε τις παρατηρήσεις σας.
Αρχική ιδέα από :Οι Φυσικές επιστήμες στο νηπιαγωγείο: βοήθημα για τη νηπιαγωγό
Εκδότης:
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου. Υπηρεσία Ανάπτυξης Προγραμμάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης

Μπορείτε να διαβάσετε ή να χρησιμοποιήσετε την παρουσίαση στην τάξη : 


ΑΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ....
Βοηθάμε τις κοτούλες να φυτεύσουν το σιτάρι τους

Τοποθετούμε τις γλάστρες στο μέρος που επέλεξε κάθε κοτούλα αφού πρώτα καταγράψαμε τις συνθήκες ανάπτυξης του φυτού, δηλαδή αν έχει ήλιο, νερό, αέρα, χώμα και αφού κάναμε τις προβλέψεις μας:

Παρακολουθούσαμε καθημερινά την εξέλιξη. Πρώτα φύτρωσε το σιτάρι της κίτρινης και της κόκκινης κοτούλας μόνο που το σιτάρι της κόκκινης ήταν κίτρινο. Τα παιδιά θεώρησαν ότι φταίει που δεν είχε φως δηλαδή ήλιο. Τα ρώτησα τι θα γίνει αν τώρα βάλουμε το γλαστράκι της κόκκινης κοτούλας σε μέρος που θα την βλέπει ο ήλιος; Τα παιδιά είπαν τις γνώμες τους.

Μετά από δύο μέρες το κίτρινο σιτάρι πρασίνισε. Οι περισσότεροι είχαν μαντέψει σωστά! Πόσο χάρηκαν....

Το τελικό αποτέλεσμα:


Η καταγραφή στην ομάδα:

Η ατομική καταγραφή των παιδιών μετά από 10 μέρες:

(Ζωγράφισαν πρώτα πάνω από κάθε κότα τις συνθήκες ανάπτυξης δηλαδή αν είχε χώμα, νερό, αέρα και ήλιο.)

ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10 ΜΕΡΕΣ




Στο τέλος ανατρέξαμε στις αρχικές μας προβλέψεις. Τα περισσότερα παιδιά είχαν προβλέψει ότι το σιτάρι της κίτρινης κοτούλας θα φυτρώσει πρώτο. Τα περισσότερα είπαν ότι το σιτάρι της κόκκινης κοτούλας  μέσα στο ντουλάπι δε θα φυτρώσει. Πρόβλεψαν σωστά για το σιτάρι της μαύρης κοτούλας της ξεχασιάρας. Το σιτάρι της κοτούλας στο ψυγείο φύτρωσε, κάτι που δεν είχαν προβλέψει τα παιδιά. Τρία παιδιά είπαν ότι θα φυτρώσει γρηγορότερα το σιτάρι που ήταν έξω στην αυλή όμως εκείνο άργησε λόγω του κρύου. 

Η ανάπτυξη των φυτών είναι "κάτι μαγικό" όπως λένε οι μαθητές μου και μαγεύονται ακόμα περισσότερο όταν συμμετέχουν στη διαδικασία.

Τα φύλλα καταγραφής μπορείτε να τα κατεβάσετε πατώντας στις εικόνες:











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αγαπημένα ιστολόγια