8ο εργαστήριο: Συναισθήματα
ΤΟ «ΚΟΛΑΖ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ»
Στόχοι
-Να ενθαρρυνθούν τα
παιδιά να μιλήσουν για τα
συναισθήματα.
-Να αναγνωρίσουν, πώς
εκφράζονται κάποια βασικά
συναισθήματα.
1η Δραστηριότητα: Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα έφεραν μαζί τους ένα σακουλάκι με εικόνες ανθρώπων που εκφράζουν διάφορα συναισθήματα. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και κάθε ομάδα πήρε ένα συναίσθημα. Με το ξεκίνημα της μουσικής έπρεπε να βρουν τις εικόνες με το συναίσθημα της ομάδας τους και να το κολλήσουν σε ένα χαρτόνι φτιάχνοντας ένα κολλά με συναισθήματα.
ΤΑ ΚΟΛΛΑΖ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ
2η Δραστηριότητα: Στον κύκλο παίζουμε με τα συναισθήματα. Ένα παιδί κάνει μία γκριμάτσα και οι υπόλοιποι μαντεύουν το συναίσθημα.
Μιλάμε για τα συναισθήματά μας, πότε νιώθουμε χαρά, λύπη, θυμό και φόβο και κάνουμε ανάλογα φύλλα εργασίας:
3η Δραστηριότητα: Το ρομπότ που τρώει όλα τα άσχημα συναισθήματα
Όλα τα παιδιά βοήθησαν με μεγάλη χαρά για να φτιάξουμε το ρομποτάκι μας. Αφού το φτιάξαμε , ζωγραφίσαμε τους φόβους μας και το ρομπότ τους καταβρόχθισε.
4η Δραστηριότητα: Το μπουκαλάκι της ηρεμίας
Το μπουκαλάκι μου κουνώ, το κοιτάζω και ηρεμώ!
9ο εργαστήριο: Συναισθήματα
«Η ΜΑΣΚΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ» ή Ο καθρέφτης των Συναισθημάτων
Στόχοι
-Να μάθουν τα παιδιά να
αναγνωρίζουν τα συναισθήματα
των άλλων.
-Να μάθουν να εκφράζουν τα
δικά τους προσωπικά
συναισθήματα.
Φτιάξαμε έναν καθρέφτη από σκληρό χαρτόνι. Τα παιδιά το χρωμάτισαν και και κόλλησαν γύρω γύρω τα τέσσερα βασικά συναισθήματα.
Στη μέση κολλήσαμε ένα λευκό πλαστικοποιημένο χαρτί και στην άκρη ένα σφουγγαράκι σε κορδονάκι.Τα παιδιά μέσα στον καθρέφτη ζωγράφιζαν (με μαρκαδόρο για ασπροπίνακα) κάθε πρωί πως νιώθουν και συζητούσαμε στην παρεούλα.
Στο τέλος του προγράμματος τα παιδιά πήραν το καθρεφτάκι στο σπίτι τους με την παρότρυνση να ζωγραφίζουν το συναίσθημά τους και να το συζητούν με τους γονείς τους.