Σελίδες

Χριστούγεννα 2021

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ και ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ στο Νηπιαγώγειο Πετρούσας Ν.Δράμας


Στις 1 Δεκεμβρίου λάβαμε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα από τον 
Άγιο Βασίλη:

Τα παιδιά δέχθηκαν με χαρά και ενθουσιασμό να βοηθήσουν τον Άη Βασίλη 
Ποιο κουτί όμως; Τα παιδιά έψαξαν σε όλη την αίθουσα και επιτέλους βρήκαν το κουτί που τους είπε ο Άη Βασίλης

 Το άνοιξαν με προσοχή. Μέσα στο κουτί βρήκαν ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης και ένα γράμμα. Το γράμμα έλεγε ότι θα έπρεπε κάθε μέρα να εκτελούν μια δοκιμασία. Αν τις εκτελούσαν όλες,  με μαγικό τρόπο ο Ρούντολφ θα εμφανιζόταν και ο Άγιος Βασίλης θα μπορούσε να ξεκινήσει το ταξίδι του για να μοιράσει τα δώρα σε όλα τα παιδιά του κόσμου. 
Έτσι λοιπόν κάθε μέρα διαβάζαμε τη δοκιμασία που έπρεπε να εκτελέσουν και τα παιδιά με όρεξη έπιαναν δουλειά. Μερικές από τις αποστολές ήταν: 
- Να μάθουν τι γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά και τα Θεοφάνεια
- Να γνωρίσουν τα έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς
- Να φτιάξουν στολίδια από αλατοζύμη
- Να μάθουν τα Κάλαντα
-Να γνωρίσουν την ιστορία για τα Καλικατζαράκια
-Να φτιάξουν Χριστουγεννιάτικες κάρτες και ένα σωρό άλλες κατασκευές
-Να διαβάσουν χριστουγεννιάτικες ιστορίες.....

Τα παιδιά, μεταμορφώθηκαν σε εργατικά ξωτικά και εκτέλεσαν όλες τις δοκιμασίες.

Δείτε όλες οι κατασκευές μας σε ένα βίντεο 


Την ημέρα μετά τη γιορτή περίμενε τα παιδιά μία έκπληξη. 
Ένα δεύτερο ηλεκτρονικό μήνυμα από τον
 'Αη Βασίλη. Το μήνυμα έλεγε:


Γιούπι!! Τα καταφέραμε!

Τα εργατικά παιδάκια μας έγιναν οι καλύτεροι βοηθοί του Αη Βασίλη!


Η Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας
"ΤΟ ΣΚΟΥΦΙ ΤΟΥ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗ"

Ο Άη Βασίλης ετοιμάζετε για το μεγάλο ταξίδι. Κουρασμένος κάθετε να ξεκουραστεί λιγάκι πριν ξεκινήσει και τον πιάνει ο ύπνος 
Τα Καλικατζαράκια βρίσκουν ευκαιρία να κάνουν μία πλάκα που θα αφήσει ιστορία. Του Αη Βασίλη αρπάζουν το σκουφί και γίνονται αέρας στο πι και φι.


Ο Άη Βασίλης απελπισμένος και με παγωμένα αυτιά, τρέχει να ψάξει το σκουφί του. 
Τα παιδιά στο σπίτι είναι χαρούμενα που έφτασε η Παραμονή Πρωτοχρονιάς. Κάνουν τις τελευταίες προετοιμασίες και πέφτουν να κοιμηθούν. Ανυπομονούν να ξυπνήσουν να δουν τα δώρα που θα τους φέρει ο Άγιος.

Τα Καλικατζαράκια μπαίνουν στο σπίτι και αφήνουν 4 κουτιά (4 δοκιμασίες) και έναν κόκκινο φάκελο. Χτυπούν το κουδουνάκι και φεύγουν γρήγορα. Τα παιδιά τρομάζουν και ξυπνούν. Βλέπουν τα κουτιά και ...
.....ανοίγουν το φάκελο. Διαβάζουν το  γράμμα:

Το γράμμα λέει ότι χάθηκε του Αη Βασίλη το σκουφί κι αυτό είναι σκέτη καταστροφή. Χωρίς σκουφί δεν θα μπορέσει να ταξιδέψει, το κρύο δεν θα αντέξει. Μπορούν όμως να βοηθήσουν τα παιδιά αν εκτελέσουν όλες τις δοκιμασίες ανοίγοντας τα κουτιά.
Έτσι τα παιδιά ανοίγουν το πρώτο κουτί και βρίσκουν μέσα δύο τριγωνάκια. Εμφανίζονται τα ξωτικά με τα τριγωνάκια τους:
Η 1η δοκιμασία είναι να πουν όλοι μαζί τα κάλαντα. 
Και τώρα το δεύτερο κουτί να δούμε τι έχει μέσα τι; Τα παιδιά το ανοίγουν το δεύτερο κουτί και  βρίσκουν μέσα 2 καρδούλες .

Στη σκηνή μπαίνουν οι νεράιδες της αγάπης.
 Η δοκιμασία είναι να χορέψουν όλοι μαζί έναν φανταστικό χορό

Και τώρα το τρίτο κουτί να δούμε τι έχει μέσα τι;
Τα παιδιά ανοίγουν το τρίτο κουτί και βρίσκουν μέσα 2 αστέρια. Στη σκηνή μπαίνουν τα αστεράκια των ευχών
Χορεύουν και μοιράζουν σε όλα τα παιδιά και στις δασκάλες αστεράκια με ευχές και εύχονται να βγουν αληθινές


Και τώρα το τελευταίο κουτί να δούμε τι έχει μέσα τι;
Τα παιδιά ανοίγουν το τελευταίο κουτί και βρίσκουν μέσα ....

...το σκουφιιιιιί!! Τα κατάφεραν! Εμφανίζονται τα Καλικατζαράκια.
Τα Καλικατζαράκια πρέπει λιγάκι να τιμωρηθούν και αυτά τα λόγια τρεις φορές να πουν: "Το πάθημα μάθημα να γίνει και ποτέ μην ξαναγίνει! "
Μετράμε όλοι μαζί.
Όλοι μαζί φωνάζουν τον Αη Βασίλη και του φορούν το σκουφί.
Τα αστέρια δίνουν αστεράκια με ευχές και στα Καλικατζαράκια και όλοι μαζί τραγουδούν ευτυχισμένοι! Η Πρωτοχρονιά σώθηκε και ο Άη Βασίλης θα μοιράσει τα δώρα σε όλα τα παιδιά!


Ακούστε τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς από όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και δείτε στιγμιότυπα κι από τα δύο θεατρικά:


Και η Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο. Την επίσκεψη του Άγιου Βασίλη στο σχολείο μας.

Ευχαριστούμε τον σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας για την πρωτοβουλία και για τα δώρα που προσέφερε στα παιδιά!

Καλές γιορτές με υγεία και αγάπη! Και του χρόνου όλοι μαζί να γιορτάσουμε από κοντά!

Τζότζο, ο μικρός σκαντζόχοιρος, το βαμβάκι και το κουδουνάκι

 Ένα διαδραστικό παραμύθι που αναφέρεται στα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και συνδέει την επιθυμία του Τζότζο με έναν μαγικό δημιουργικό τρόπο με τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. 

Θα καταφέρουν τα παιδιά να βοηθήσουν τον αγαπημένο τους ήρωα να εκπληρώσει την επιθυμία του; 



Διαβάστε το παραμύθι σε μορφή παρουσίασης:

 
Αν θέλετε μπορείτε να κατεβάσετε την παρουσίαση πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:


Το παραμύθι είναι το δωράκι μου για όλα τα παιδιά που αγάπησαν το μικρό μου σκαντζόχοιρο και περίμεναν με αγωνία τη νέα του περιπέτεια!

Καλή διασκέδαση και καλά Χριστούγεννα με πολύ αγάπη, υγεία και αλληλεγγύη!

Το ρομποτάκι που τρώει όλα τα άσχημα συναισθήματα

Μία ωραία αυθόρμητη ιδέα έγινε αφορμή να δημιουργήσουμε σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας κάτι ξεχωριστό. Τις ημέρες αυτές μιλάμε για τα συναισθήματα και συγκεκριμένα σήμερα μιλήσαμε για τους φόβους μας. Όλα τα παιδιά είπαν τι φοβούνται και το ζωγράφισαν σε χαρτί. "Τι καλά να έπαιρνε κάποιος τους φόβους μας και να τους πήγαινε μακριά" είπα εγώ. "Ναι κυρία και να νιώθουμε μόνο χαρά" είπε ο Γιώργος Β.. "Ναι και αγάπη" πρόσθεσε η Παρασκευή.  "Ποιος όμως θα μπορούσε να το κάνει αυτό;" ρώτησα, ενώ είχα στο πίσω μέρος του μυαλού μου να τους αναφέρω τον κινέζικο δράκο που σύμφωνα με την παράδοση, παίρνει τους φόβους μακριά. "Ένα ρομπότ κυρία να τρώει όλα τα κακά συναισθήματα" είπε ο Γιώργος Κ. Και τότε όλα τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα κι εγώ δεν μπορούσα να αφήσω αυτή την ιδέα και τον ενθουσιασμό ανεκμετάλλευτο. 
Κουτιά, ρολά, χρώματα και πιάσαμε δουλειά. Εγώ ανέλαβα την συναρμολόγηση μετά από οδηγίες των παιδιών φυσικά.


Του βάλαμε καρδιά γιατί είναι καλό και το προγραμματίσαμε με έναν μοναδικό, κρυφό, μυστικό κωδικό να τρώει όοοολα τα άσχημα συναισθήματα για να νιώθουμε εμείς μόνο χαρά, αγάπη και γενικά μόνο καλά συναισθήματα.

Αφού το ετοιμάσαμε είπαμε για αρχή να το ταΐσουμε με όλους τους φόβους μας. Τους ζωγραφίσαμε...
 
...και τους ταΐσαμε στο ρομποτάκι μας:

Και τώρα θα το έχουμε στην τάξη μας και θα μας βοηθάει να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματα μας. Περιμένουμε και τα παιδιά που απουσιάζουν να του βρούμε όνομα.





Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο Νηπιαγωγείο (Εργαστήριο 4 & 5)

 4ο Εργαστήριο: ΥΓΙΕΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ- ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ

Στόχοι: - Να μάθουν τα παιδιά να αξιολογούν και να κρίνουν αυτό που είναι καλό από αυτό που είναι κακό

- Ενίσχυση της κριτικής σκέψης

- Εκμάθηση υγιών συνηθειών

Στο σημερινό εργαστήριο ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα μίλησαν στα παιδιά για τις υγιείς και μη υγιείς συνήθειες. Στην αρχή ρώτησαν τα παιδιά αν γνωρίζουν κάποια υγιή και κάποια μη υγιή συνήθεια και καταγράψαμε τις ιδέες τους(καταιγισμός ιδεών). Ζωγράφισαν στο χαρτί μία υγιή και μία μη υγιή συνήθεια και συζητήσαμε στην ομάδα στο μαγικό μας κύκλο.

Δραστηριότητα 1η:

Οι δύο φίλοι έβγαλαν από το μαγικό κουτί, εικόνες με υγιείς και μη υγιείς συνήθειες, τις μοίρασαν στα παιδιά και τα παιδιά έπρεπε να σκεφτούν και να χωρίσουν τις εικόνες σε υγιείς και μη υγιείς:



Δραστηριότητα 2η:   "Ψάρεμα υγιών συνηθειών"
Ο Πυξιδούλης έβγαλε μέσα από το κουτί ψαράκια από χαρτόνι με υγιείς και μη υγιείς συνήθειες. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και με τη σειρά ψάρευαν ψαράκια. Αν το ψαράκι είχε υγιή συνήθεια το κρατούσαν, ενώ αν έδειχνε μη υγιή συνήθεια το έριχναν πίσω στη λίμνη.


Το διασκέδασαν και το παίζουν και το πρωί στις ελεύθερες δραστηριότητες.

Δραστηριότητα 3η:
Στη συνέχεια αποφασίσαμε να κάνουμε μία ομαδική εργασία να την κρεμάσουμε στην τάξη για να θυμόμαστε τις υγιείς συνήθειες.  
Το αποτέλεσμα ήταν αυτό:
Ο ΚΗΠΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΥΓΙΕΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ




Φύλλα αξιολόγησης:




Συμπληρωματικές δραστηριότητες
Την επόμενη μέρα την ώρα του εργαστηρίου βρήκαμε ένα γράμμα που είχε αποστολέα τον Πυξιδούλη και την Πυξιδούλα. Το ανοίξαμε με αγωνία και το διαβάσαμε:
Είχαμε να εκτελέσουμε μία αποστολή:

Πως ήξεραν οι δυο μας φίλοι ότι είχαμε συγκεντρώσει τόσα φθινοπωρινά φρούτα;

Και ξεκινήσαμε:
1. Μετρήσαμε όλα τα φρούτα:

2.Φτιάξαμε μοτίβα με δύο φρούτα που διαλέξαμε:

3. Δοκιμάσαμε τα φρούτα και καταγράψαμε ποιο φρούτο μας άρεσε περισσότερο:



Βασιλιάς των φρούτων της ομάδας μας αναδείχθηκε το ΜΗΛΟ.

4. Φτιάξαμε και γευτήκαμε νόστιμα φρουτοσουβλάκια:



Τέλος, ζωγραφίσαμε τι μας άρεσε περισσότερο από αυτή την σούπερ φρουτοζουμερή μέρα και μιλήσαμε γι' αυτό στην επόμενη συνάντηση με τον Πυξιδούλη και την Πυξιδούλα:

Παράλληλες δραστηριότητες και κατασκευές:

Στην ώρα των Αγγλικών , δοκιμάσαμε μήλα: κόκκινα, κίτρινα και πράσινα (γλυκό-ξυνό)

Τυπώματα με μήλα:




Καφάσια με μήλα (σειροθέτηση από το μικρότερο στο μεγαλύτερο ή αντίστροφα):

Εσείς ποια μήλα θα αγοράζατε;

Επίσης σε συνεργασία με το δάσκαλο Αγγλικών φτιάξαμε μαζί με τα παιδιά μία νόστιμη μηλόπιτα:






Για να δούμε ποιος θυμάται την συνταγή:


Και στην γωνιά της γραφής όποιος ήθελε μπορούσε να αντιγράψει την συνταγή:


-Τέλος 4ου Εργαστηρίου-


5ο Εργαστήριο: "ΥΓΙΕΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ - ΖΩ ΜΕ ΥΓΕΙΑ"

Πυξιδούλα: Γεια σας παιδιά! Σήμερα θα παίξουμε ένα παιχνίδι. Το παιχνίδι που θα παίξουμε λέγεται "παντομίμα". Γνωρίζετε μήπως αυτό το παιχνίδι;

Μερικά παιδιά είπαν ότι πρέπει να μαντεύουμε αυτό που κάνει κάποιος.

Πυξιδούλης: Πολύ σωστά! Ένα παιδί που θα είναι ο "ηθοποιός" θα πρέπει να κάνει κάτι χωρίς να μιλάει, μόνο με κινήσεις και οι υπόλοιποι θα πρέπει να μαντέψουν τι κάνει. Θα δείχνουμε στον ηθοποιό μία εικόνα κι αυτός θα πρέπει να δείξει αυτό που βλέπει στα άλλα παιδιά μόνο με κινήσεις. Μετά θα πρέπει να πείτε αν αυτό που κάνει είναι κάτι που βοηθά η κάτι που βλάπτει.
Αφού κατάλαβαν όλα τα παιδιά τη διαδικασία, ξεκινήσαμε. Τα πήγαν πολύ καλά όλοι και διασκέδασαν. 
Οι κάρτες που χρησιμοποιήσαμε:



Πυξιδούλης - Πυξιδούλα: "Γεια σας παιδιά θα τα πούμε σύντομα πάλι! Περάσαμε υπέροχα στην σούπερ πυξιδοομάδα σας!